Munkahelyi TÖLTÉS
Ha a munkahelyi töltés témában kezdünk kutatni, akkor látható, hogy a vállalkozások járműflottái, valamint a dolgozók munkába járásra használt magánautói között egyre nagyobb arányban jelennek meg a tölthető hibrid vagy tisztán elektromos meghajtású autók. Ezért a vállalkozásoknak gondolniuk kell a saját autóflottájukat és a dolgozói igényeket kiszolgáló töltési infrastruktúra kialakítására. Azon dolgozók számára, akiknél az otthontöltés nem megoldható, kézenfekvő megoldás a munkahelyi töltés, hisz a dolgozók az idejük jelentős részét töltik itt. Egy átgondoltan kialakított munkahelyi töltés az érintett munkavállalóknál, akár a dolgozói juttatási rendszerbe is beépíthető.
Melyek a főbb dilemmák a munkahelyi töltés kapcsán?
- A vállalati ingatlan általában nem rendelkezik annyi szabad villamos kapacitással, hogy a normál működés mellett a mobilitási célú energiaigényt is ki tudja szolgálni.
- Töltési szolgáltatás tervezésekor figyelembe kell venni az ingatlan energiatermelési és energiahatékonysági beruházásait.
- Rendszerint akkor van igény a töltésre, amikor az ingatlan pillanatnyi energiafogyasztása is a legmagasabb.
- A maximális töltési teljesítmény, az ingatlan egyéb energiafogyasztása miatt nem áll folyamatosan rendelkezésre.
- Figyelembe kell venni a vállalati érdek mellett a dolgozói igényeket is.
- Akár több autónak is osztoznia kell az elektromos töltőhelyen.
- Dedikált várakozóhelyek (vendégek és vezetők) töltését is biztosítani kell.
- A dolgozók magán autói által igénybe vett elektromobilitás szolgáltatás költségeit követni kell és el kell tudni számolni azt a munkavállaló felé.
- Biztosítani kell a töltőberendezések illetéktelen használatát.
- A töltőberendezés telepítését, a tölteni kívánt autók töltési igénye alapján kell tervezni.
- Dolgozói autók töltésére általában 8 óra, míg a telephelyen tárolt vállalati autók töltésére akár 16 óra is rendelkezésre áll.
- Gyakran megkívánja a következő utazás az elektromos autó teljes feltöltését.
- A vállalati, a vendég és a dolgozói töltési igények között priorizálni kell.
- Ezen töltőberendezések működtetése a közúti közlekedésről szóló 1988 évi I. törvény szerint, üzemeltetői engedélyhez kötött.
Mi a javaslatunk?
Meglévő ingatlan esetén javasolt cégünkhöz hasonló szakértő segítségét kérni, aki felméri a helyszínt, tapasztalatát és szaktudását felhasználva a megrendelővel közösen meghatározza a pontos töltési igényt. Ez alapján a megrendelő érdekeit szem előtt tartva tesz javaslatot a helyszínhez illeszkedő költséghatékony, gyors és időtálló töltési megoldás kialakítására. Ajánlásában figyelembe veszi a meglévő infrastruktúrát, a jelenlegi és a várható energiafelhasználást, energetikai ingatlanfejlesztéseket.
Új ingatlan építésekor már a tervezési fázisban ajánlott szakértő bevonásával biztosítani a törvényi kötelezettségeknek és a várható igények kielégítéséhez szükséges infrastruktúra megfelelő tervezését.
Fontos, hogy ne csak a beruházásra, hanem a hosszútávú üzemeltetésre is gondoljunk, hiszen az elektromobilitás és a hozzá kapcsolódó technológiák még nagy fejlődés előtt állnak. Ezért a megrendelő érdeke, hogy a telepítésre kerülő eszközök hosszútávú üzemeltetése és karbantartása szintén biztosított legyen.
Megoldásaink munkahelyi töltésre
Intelligens és automatizált, akkukímélő töltés. Töltési igény és a rendelkezésre álló pillanatnyi energia összehangolása megfelelően megtervezett dinamikus energiamegosztás alkalmazásával. Mobilitási igénynek megfelelő energia biztosítása a járműben, a kívánt időpontra. Teljes informatikai háttér, költségmegosztási és elszámolási rendszer a dolgozók által használt töltőberendezésekhez. Egyedi azonosítási rendszer az illetéktelen használat elkerülésére. Dinamikus VIP rendszer és Smart Charging megoldások implementálása. Biztonságos, megbízható, időtálló, fejleszthető prémium berendezések. Ingatlan értéknövelése.
Kapcsolódó cikkek
Új építésű vagy jelentős felújítás alá vont épületek elektromos töltőpont létesítése
A 7/2006. (V. 24.) TNM rendelet helyére egy új miniszteri rendelet lépett 2023 november 1-től. Az épületek energetikai jellemzőinek meghatározásáról szóló 9/2023. (V. 25.) ÉKM rendelet. Ebben a cikkben három lépésben áttekintjük a rendeletben foglalt előírásokat és az...
Elektromos autók töltőcsatlakozói az EU-ban
Úgy tűnhet, hogy az elektromos autózás és a hozzá kapcsolódó technológiai és törvényi háttér elég újkeletű dolog, hisz csak pár éve látunk az utakon zöld rendszámos autókat és itt-ott megjelent pár töltőberendezés a közterületeken. Valójában több mint 10 éve hogy az...