Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSES FELTÉTELEK

 

Jelen ÁSZF 2024. április 24-től hatályos.

Fogalmak:

Ptk. – jelenti a Polgári törvénykönyvet.

Projektmenedzsment szolgáltatás jelenti a Vevő elektromos autótöltő berendezéséhez kapcsolódó, Eladó által elvégzett: tanácsadói; helyszínfelmérési; előkészítői; energiaigény biztosítás ügyintézési; beszállító kiválasztási; tervezési; kivitelezési; töltőberendezés telepítési és beüzemelési; töltőberendezéshez tartozó infrastruktúra karbantartási; projekt koordinációs tevékenységet.

Szerződés jelenti a jelen Általános Szerződéses Feltételekkel együttesen a Felek között létrejött megállapodást.

1. Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF, elérési útja: www.curb.hu) a DOITSMART Kft. (4225 Debrecen Kertekalja utca 55.; Cg: 09-09-033378, mint Eladó/Vállalkozó, továbbiakban: „Eladó”) által szállított termékek és/vagy nyújtott szolgáltatások (továbbiakban: „áru”) értékesítésének alapvető feltételeit szabályozó dokumentum. Az ÁSZF Eladó és Vevő/Megrendelő (továbbiakban: „Vevő”, együtt „Felek”) által megkötött egyedi szerződés, keretszerződés vagy az elfogadott/teljesített vevői megrendelés (továbbiakban: „Egyedi szerződés”) elválaszthatatlan részét képezi. Jelen ÁSZF-től való eltérés csak a Felek kifejezett, erre irányuló akaratával, kizárólag írásbeli formában érvényes. Vevő elismeri, hogy a jelen ÁSZF-et elolvasta, részletesen áttanulmányozta és annak teljes tartalmát magára nézve kötelezőnek fogadja el. Amennyiben ellentmondás mutatkozik jelen ÁSZF és az Egyedi szerződés között, az Egyedi szerződésben foglaltak az irányadóak. Vevő kijelenti, hogy az árut rendeltetésszerű üzleti tevékenysége körében vásárolja meg saját használat, vagy tovább értékesítés céljából, és az Egyedi szerződés nem minősül a 45/2014 (II.26.) Korm.rend. szerinti fogyasztói szerződésnek.

A jelen ÁSZF alkalmazásra kerül írásbeli szerződés, vagy aláírt szerződés hiányában is, ha a Felek más módon állapodtak meg az áruról, illetve, ha az Eladó megkezdte az áruértékesítést. A jelen ÁSZF az Eladó által egyoldalúan módosítható, a Vevő megfelelő, a tervezett módosítás hatályba lépését megelőzően történő tájékoztatása mellett. Amennyiben a Vevő 15 napon belül nem jelez írásban az Eladó felé kifogást a módosítással kapcsolatban, azt úgy kell tekinteni, hogy a módosítást elfogadta és az a szerződés részévé válik.

A Vevő esetleges általános szerződési feltételei nem kerülnek alkalmazásra.

2. Az Egyedi szerződés létrejötte

Vevő az árut e-mailen küldött ajánlatkéréssel/megrendeléssel rendelheti meg Eladótól. Eladó a megrendelésre e-mailen ajánlatot küldhet, mely tekintetében Eladó az abban meghatározott tartalmú ajánlati kötöttséget vállalja. Amennyiben az ajánlati kötöttség időtartamán belül Vevő, Eladó ajánlatát írásban (e-mailben) teljes egészében elfogadja/visszaigazolja, úgy Eladó ajánlatának tartalma szerint Egyedi szerződés jön létre Felek között, mely a Vevő írásbeli visszaigazolásának Eladó által történő kézhezvételének napján lép hatályba. Ha Vevő az Eladó ajánlatát eltérő tartalommal, vagy az ajánlati kötöttség időtartamán túl igazolja vissza, akkor az Egyedi szerződés nem jön létre a Felek között egészen addig, amíg a Felek az eltérés vagy az ajánlati kötöttség tekintetében meg nem állapodnak egymással.

Az Egyedi szerződés a Felek közötti teljes megállapodást tartalmazza, annak minden mellékletével és módosításával együtt.

3. Árak

Az Ajánlatban/Egyedi szerződésben foglalt árak Vám, Adó és egyéb államilag megállapított fizetési kötelezettség nélkül értendő nettó árak. Az árak nem tartalmazzák, így Vevőt terhelik azok a költségek is, melyek speciális csomagolásból vagy különleges szállítási és raktározási körülményekből származnak kivéve, ha Eladó ajánlatában, írásban kifejezetten felajánlotta és az ajánlati árba beleértette ezeket a költségeket.

4. Egyedi szerződés módosítása

Az Egyedi szerződés módosítása kizárólag írásban, a felek közös megegyezésével lehetséges.

5. Tulajdonjog átruházás és kárveszélyviselés

Az áru tulajdonjoga a vételár Eladó bankszámláján történő jóváírása napját követő munkanapon száll át a Vevőre. A tulajdonjog megszerzéséig Vevő az árut, mint az Eladó tulajdonát, köteles raktározni és biztosítani (annak teljes csereértékén), az áruért teljes anyagi felelősséggel tartozik, valamint tartozik elszámolni az Eladónak minden egyes ügyletről, beleértve a biztosítási eljárást is. Eladó fenntartja a jogát az áru visszakövetelésére a vételár kifizetésének késedelme, vagy elmulasztása esetén. Vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben az Eladót megillető vételár maradéktalan kifizetést nem nyer, úgy Eladó jogosult arra a területre belépni, ahol a terméket üzembe helyezték, és megilleti az elvitel joga, ezzel kapcsolatban a Vevő birtokvédelmi kifogást nem támaszthat. A kárveszély a termékek birtokba adásával száll át a Vevőre.

6. Szállítási határidők, Vevő/Megrendelő késedelme

Az Egyedi szerződésben meghatározott teljesítési határidők az Egyedi szerződés megkötésének időpontjában Eladó rendelkezésére álló információk alapján lettek meghatározva. Amennyiben az Eladó az Egyedi szerződés teljesítése során olyan helyzetbe kerül, amely megakadályozza az Egyedi szerződésben megadott határidő szerinti teljesítést, haladéktalanul, írásban köteles közölni a késedelem tényét, okát és várható időtartamát, valamint egyidejűleg köteles póthatáridőt kitűzni. Az Eladó a kitűzött póthatáridő napjáig történő teljesítésig nem esik késedelembe. Eladó fenntartja a jogot részszállításra, illetve rész-számla kiállítására. Ha az Eladó neki felróható módon a számára meghatározott határidőben nem teljesít szerződésszerűen, késedelmi kötbért köteles fizetni a Vevőnek. A késedelmikötbér alapja a késedelemmel érintett áru nettó ellenértéke, mértéke 0,5% a késedelem minden hetére, de maximum a kötbéralap 7,5%. A Vevő a késedelem miatt a késedelmi kötbéren túlmenően további igényt nem támaszthat. Felek megállapodnak, hogy a jelen pont szerinti kötbérek csak az Eladói teljesítés Vevő általi átvételig esetlegesen felmerülő, nem szerződésszerű teljesítési ok miatt számítható fel, így – többek között – nem érvényesíthető az átvételt követően felmerülő, Vevői jótállás érvényesítésének alapjául szolgáló esetekben. Amennyiben a Vevő az átadás-átvételre felajánlott árut indokolatlanul nem veszi át, vagy az áru átvételéről a teljesítés igazolást nem adja ki Eladó részére, késedelembe esik, mely esetben az Eladót megillető egyéb jogokat nem érintve Eladónak lehetősége van a.) az átadás-átvételre felajánlott árut a Vevő költségére és kockázatára őrizni; b.) kárenyhítés keretében az árut az adott piaci körülmények között elérhető ésszerű áron harmadik személyek számára értékesíteni. Ilyen esetben az eredeti vételár, mint kártérítési alap csökken az áruért kapott vételárral azzal, hogy a vételárból Eladó levonhatja az értékesítéssel kapcsolatban felmerült költségeit. c.) a késedelem minden megkezdett napja után késedelmi kötbért követelni, amelynek mértéke a határidőben át nem vett áru nettó vételárának 1%-a/nap. Ha a Vevő nem veszi át az árut az átadás-átvétel rögzített időpontját vagy a készre jelentést követő 5 napon belül, vagy az átadott áruról a teljesítés igazolást nem adja ki Eladó részére az átadást követő 5 napon belül, akkor a 6. napon az ügylet az Eladó részéről teljesítettnek minősül, mely alapján Eladó jogosult a számla kiállítására és a kikötött vételárra. Ebben az esetben Vevő a szerződés szerint elkészített számla befogadását nem utasíthatja el.

7. A Vevő kötelezettségei

A Vevő az előírt határidőn belül köteles az Eladó részére megadni az Egyedi szerződés teljesítéséhez szükséges információt. Amennyiben az Eladó részéről további adatszolgáltatási igény merül fel, a Vevő 3 napon belül köteles a kért adatokat szolgáltatni az Eladó részére. Amennyiben az adatszolgáltatáshoz ennél hosszabb idő szükséges, úgy a Felek ettől eltérő határidőben is megállapodhatnak. Amennyiben az Egyedi szerződés úgy rendelkezik, hogy a teljesítés helye a Vevő telephelye, a Vevő köteles azt munkavégzésre alkalmas állapotban az Eladó rendelkezésére bocsátani. Az Eladó a teljesítés megkezdését mindaddig megtagadhatja, míg a Vevő a fentieket nem biztosítja. A Vevő köteles az árut a vonatkozó műszaki leírásokban és felhasználási útmutatókban meghatározott feltételek szerint használni. Vevő felelősséggel tartozik a saját telephelyén felmerülő hibákért, hiányokért, beleértve, de nem csak ezekre korlátozva a termékhez csatlakozó hardverek, szoftverek, berendezések vagy hálózati elemek bármely hibáját, vagy nem rendeltetésszerű működését, illetve a szóban forgó áru és a Vevő hardverei, szoftverei, berendezései és hálózati elemei között felmerülő interoperabilitási problémákat is. Vevő köteles biztosítani, hogy az áru üzemeltetését képzett/szakképzett, megfelelő oktatásban részesített személyzet végezze, valamint azt is, hogy az Eladó által meghatározott teljesítmény- és környezeti feltételekre vonatkozó követelmények és feltételezések teljesüljenek. A fentieken túlmenően Vevő a telephelyén köteles biztosítani az áru megfelelő őrizetét is az átadás-átvételi eljárás folyamata alatt.

8. A Felek kötelezettsége

A Felek az Egyedi szerződés teljesítése érdekében kölcsönösen és haladéktalanul egymás tudomására hozzák azokat a tényeket, adatokat, körülményeket, amelyek a teljesítést érintik, továbbá mindent megtesznek a teljesítést akadályozó körülmények elhárítása érdekében. Az Eladó szerződésszerűen teljesített, ha az Egyedi szerződést az abban foglaltak szerint teljesítette, az áru üzemeltetéséhez szükséges dokumentációkat a Vevő részére átadta és azt a Vevő hiánytalanul átvette. Átadás-átvétel esetén a leszállított áru átvételét a Vevő írásban igazolja az Eladó felé legkésőbb az átvételt követő 5 napon belül. A 6. napon az ügylet az Eladó részéről teljesítettnek minősül, mely alapján Eladó jogosult a számla kiállítására és a kikötött vételárra. A Vevő akkor teljesített szerződésszerűen, ha az árut átvette és a vételárat az Egyedi szerződésben foglaltak szerint megfizette az Eladó részére.

9. Teszt, próbaüzem, átadás-átvétel

Felek az Egyedi szerződésben megállapodhatnak arról, hogy egy egységes rendszert alkotó áru tekintetében a szállítást megelőzően tesztet, az átadás-átvételi eljárás keretében, annak részeként pedig próbaüzemi tesztet folytatnak le. A tesztet a Vevő telephelyén kell elvégezni, rendes munkaidőben, az Eladó székhelye szerinti ország vonatkozó szabályaival összhangban. Az Eladó előzetesen értesíti a Vevőt a teszt tervezett időpontjáról. Amennyiben a Vevő nem jelenik meg az átvételen, a részére eljuttatott teszt-jelentés hitelesnek minősül. A Vevő telephelyén, a próbával kapcsolatban felmerült költségek a Vevőt terhelik. A telepítés színhelyén a próbaüzemet az Eladó hajtja végre szakembereivel, a Vevő, vagy megbízottja aktív részvételével. A próbaüzem annak igazolására szolgál, hogy a leszállított áru az Egyedi szerződésben meghatározott műszaki és funkcionális követelményeket teljesítik, fizikai sérüléstől mentesek, és készek az üzemszerű használatra. A próbaüzemet az Egyedi szerződés eltérő rendelkezése hiányában az áru átadás-átvételétől számított 30 napon belül kell végrehajtani. A sikeres próbaüzem az Egyedi szerződésben meghatározott áru teljes és végleges elfogadását jelenti, melyet követően Eladó jogosult végszámláját benyújtani. Amennyiben a Vevő a próbaüzemi teszt lefolytatását követően az Eladó által átvételre felajánlott árut nem veszi át, és az áru mentes annak rendeltetésszerű használatát megakadályozó súlyos hibáktól, akkor az átadás-átvételi eljárás az áru átvételre történő felajánlásától számított 6. napon megtörténtnek tekintendő és Eladó az Egyedi szerződésben meghatározott fizetési ütemezés szerint jogosult a vonatkozó számla benyújtására. Az áru rendeltetésszerű használatát nem akadályozó kisebb hibák esetén, Felek közösen hibalistát készítenek, mely az átadás-átvételi jegyzőkönyv mellékletét képezi és mely tartalmazza a hibák leírását és azok elhárításának ésszerű, felek által közösen meghatározott határidejét. A hibalista nem befolyásolja az áru átadás-átvételét és azok ellenértékének az Egyedi szerződésben meghatározott feltételek szerinti megfizetését. Egyedi termék szállítása esetén Vevő az átadás-átvételt követően haladéktalanul köteles elvégezni a mennyiségi és minőségi ellenőrzést, és kifogásait legkésőbb 3 napon belül jeleznie kell Eladó irányába.

10. Szoftver felhasználási jog

Amennyiben Felek az Egyedi szerződésben erről megállapodnak, Eladó
i.) nem kizárólagos,
ii.) Magyarország területére korlátozott,
iii.) harmadik személy számára át nem ruházható
felhasználási jogot biztosít a Vevőnek az Egyedi szerződésben specifikált, Eladó kizárólagos szellemi tulajdonát képező felhő alapú elektromos töltőberendezés felügyeleti háttér rendszer (továbbiakban „backend”) és az elektromobilitás felhasználókat kiszolgáló webfelület (továbbiakban „frontend”) és az ahhoz kapcsolódó dokumentumok (együttesen: “CURB rendszer”) használatára, az Egyedi szerződésben meghatározott Vevői felhasználói fiókok számára. A Vevői felhasználói fiókok egyedi azonosítója az Egyedi szerződésben rögzített, a Vevő által megadott e-mail címek, melyek egyben a backend rendszer felhasználói nevei.

Vevő jogosult a backend rendszerbe az Eladó által szállított, védett APN kapcsolatot biztosító IoT SIM kártyák felhasználásával OCPP 1.6 Json kommunikációs protokollon keresztül elektromos töltőberendezést kapcsolni.
Vevő jogosult a backend rendszer által biztosított funkciókon keresztül távoli beavatkozásokat, hibaelhárításokat végezni, a töltőberendezések és a backend rendszer közti kommunikációs eseménynapló bejegyzéseket (logok) kezelni, az elektromos töltőberendezést használók egyedi azonosítóit kezelni, stb.

Felek, a CURB rendszer által biztosított funkciók használatát, egymás közt, az Egyedi szerződésben határozzák meg.

A CURB rendszer használatáról, a rendszer által biztosított funkciókról, Eladó felhasználói oktatást tart Vevő részére az Egyedi szerződésben megadottak szerint.
Eladó kötelezettsége a CURB rendszer működését az elérhető legmagasabb rendelkezésre állási szinten tartani, az ehhez szükséges szervereket és adattároló háttérrendszereket biztosítani.

A felhasználási jog időbeli hatályát az Egyedi szerződés határozza meg.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott felhasználási feltételeken túlmenően egyéb felhasználási jogok Vevőt nem illetik meg.

Vevő kötelezettségei:
a. bizalmasan kezeli a CURB rendszert
b. harmadik személyek számára nem enged hozzáférést a backendhez
c. nem módosítja, ill. harmadik személynek nem engedi módosítani a CURB rendszert
d. nem nyomtatja, nem másolja le, nem többszörözi, nem terjeszti, nem változtatja meg, nem fejti vissza a CURB rendszer szoftver csomagot
e. nem használja a CURB rendszert, vagy annak egy részét a szerződésben meghatározottól ellentétes célokra
f. kizárólag a felhasználói fiókokkal használja a CURB rendszert, amelyekre azokat az Eladó engedélyezte.

Vevő tudomással bír arról, hogy a CURB rendszer tekintetében felhasználási jogot kizárólag Eladó előzetes írásbeli engedélye alapján jogosult a Vevő végfelhasználója számára biztosítani. Ebben az esetben Vevő felelőssége, hogy a végfelhasználója a fenti feltételeket elfogadja. Eladó, a Vevő végfelhasználói fiókjának jóváhagyást indoklási kötelezettség nélkül megtagadhatja.

11. Bizalmas információk

Minden információt, anyagot, dokumentumot és adatot, melyeket az Eladó az Egyedi szerződés teljesítése során a Vevő rendelkezésére bocsátott, bizalmas információnak (továbbiakban: “Bizalmas Információ”) kell tekinteni, kivéve azokat az információkat, anyagokat, dokumentumokat és adatokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok szerint közérdekűek, vagy amelyek köztudomásúak. Vevő a Bizalmas Információt köteles bizalmasan, az Eladó üzleti titkaként kezelni. Vevő, Eladó kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül nem fed fel Bizalmas Információt harmadik fél előtt. Vevő Bizalmas Információra vonatkozó kötelezettségei az Egyedi szerződés bármilyen ok miatti megszűnését követően is fennmaradnak.

12. Szellemi alkotásokhoz fűződő jogok megsértése

Bármely Fél helytáll a másik Fél terhére megítélt kártérítési összegért, amennyiben az ilyen károk az Egyedi szerződésben vagy a vonatkozó jogszabályokban meghatározott szellemi alkotásokhoz fűződő jogok megsértéséből származnak, feltéve, hogy az a Fél, akivel szemben igényt érvényesítenek azonnali írásos értesítést küld a másik Félnek bármely ilyen igény felmerüléséről és biztosítja a másik Félnek a védekezés lehetőségét, vagy belátása szerint rendezze az igényt.

13. A felelősség korlátozása

A szándékosan vagy bűncselekménnyel okozott vagy az életet, testi épséget vagy egészséget károsító szerződésszegés kivételével Eladó szerződésszegésből származó maximális kártérítési felelőssége nem haladhatja meg a szerződés szerinti vételár nettó összegének 20%-át azzal, hogy kötbér esetleges alkalmazása esetén az Eladó által megfizetésre kerülő kötbér ezen maximált összegbe beszámít. Eladó kizárja bármely jogcímen előforduló kártérítési felelősségét az elmaradt haszonért és vonatkozó költségekért, továbbá a profit veszteségből, termelés- és árbevétel kiesésből, üzlet- vagy szerződésvesztésből, energiaveszteségből, elhasználódásból, kamatkiesésből, állásidő költségeiből, harmadik féltől történő beszerzésből illetve kicserélésből, elvárt megtakarítás csökkenéséből, annak elmaradásából, a működés megnövekedett költségeiből eredő károkért, a Vevő vagyonában keletkező egyéb károkért, a nem vagyoni károkért, a Szerződés tárgyát képező berendezések korlátozott vagy meghiúsult használata miatti közvetett és következményi veszteségekért illetve bármely különleges, közvetett vagy következményes kárért, vagy egyéb hasonló természetű veszteségért. Vevő a jelen szerződésből, vagy azzal összefüggésben az esetleges szerződésszegésből vagy szerződésen kívüli károkozásból eredő követeléseit kizárólag csak az Eladóval, mint jogi személlyel szemben érvényesíti. Kijelenti, hogy az Eladó ügyvezetésével (Ptk. 3:21.§-ban meghatározott vezető tisztségviselőivel) és felügyelőbizottsági tagjaival szemben ilyen követelést nem érvényesít, ellenük pert nem indít.

14. Kártalanítás

Vevő vállalja, hogy kártalanítja Eladó minden elszenvedett veszteség, költség vagy kár tekintetében, ideértve a jogi eljárás költségét, mely Vevő érdekkörében felmerült okból az Eladónál jelentkezett, vagy amelyet Eladó jogainak vagy Vevő kötelezettségeinek kikényszerítésével okozott, vagy amely abból ered, hogy a Vevő az árut vagy azok egy részét rendeltetéstől eltérő módon vagy célra használta, ideértve a mások által szállított árukkal kapcsolatos módosításokat és használatot is.

15. Fizetési feltételek

Vevő a vételár (részlet) fizetésére vonatkozó átutalási megbízást olyan időpontban köteles számlavezető bankjához benyújtani, amely lehetővé teszi, hogy a vételár legkésőbb a fizetési határidő napján jóváírásra kerüljön Eladó bankszámláján. Amennyiben a fizetési határidő napja olyan napra esik, amely nem munkanap vagy bankszüneti nap, akkor az azt megelőző utolsó munkanapon kell a fizetésnek megtörténnie.

Vevő fizetési kötelezettsége akkor tekinthető teljesítettnek, amikor annak teljes összege Eladó bankszámláján jóváírásra kerül.

Vevő köteles az átutalási bizonylat közlemény rovatában a kiegyenlítendő számla sorszámát feltüntetni. Ennek hiányában Eladó jogosult a bankszámláján jóváírt összeget először a Vevő esedékes kötbértartozásainak, majd késedelmi kamat tartozásainak, a fennmaradó részt, pedig a Vevő legkorábban esedékessé vált tőketartozásainak kiegyenlítésére felhasználni. Eladó az így kiegyenlített tartozásokról köteles Vevőt írásban értesíteni.

Az ÁSZF-ben jelölt késedelmi kamat mértéke: a Ptk. 6:155. § szerint számítandó, kivéve, ahol ettől eltérő késedelmi kamat mérték került kikötésre.

Előleg fizetés szabályai

Eladó, Vevő részére a megrendelt mennyiség eladási ára ÁFA-val növelt ellenértékéről előlegbekérő levelet állít ki és küld meg. A Vevő, az Eladó által a megrendelt mennyiség ellenértékéről kiállított és megküldött előlegbekérő levél ellenében köteles előlegként megfizetni a vásárlás ellenértékét, vagy az ellenérték egy részét.

A Vevőnek, az áru ellenértékét az előlegbekérő levélben megadott Eladó bankszámlaszámára kell utalni, az előlegbekérőn lévő fizetési határidőn belül.

Eladó az áru kiszállítását csak azután engedélyezi, mikor az előleg összege számláján jóváírásra került. Vevő vállalja az átutalás közlemény rovatában az előlegbekérő számának feltüntetését.
Eladó az átutalt összegről, előlegszámlát állít ki és küld meg a jóváírást követő 15 napon belül a Vevő levelezési/számlafogadási címére.
Eladó a teljesítéstől számított 15 napon belül végszámlát állít ki és küld meg a Vevő levelezési/számlafogadási címére, amelyből levonásra kerül az előlegként kifizetett összeg.

Halasztott fizetés szabályai

Amennyiben a Vevőnek bármely szerződéséből eredő lejárt tartozása áll fenn, az Eladó jogosult a Vevő részére az áru szállítását felfüggeszteni, vagy további feltételekhez (biztosítékok nyújtásához) kötni. Ebben az esetben az Eladónak jogában áll, hogy Vevő részére csak abban az esetben szállítson árut, amennyiben Eladó felé hitelt érdemlően igazolja, hogy az Eladó által szállítandó áru teljes ellenértékét, valamint a fennálló tartozásai összegét az áru szállításának megkezdése előtt az Eladó részére teljes mértékben megfizette. A Vevő által az Eladó részére fizetett összeget az Eladó a Vevő legrégebben fennálló tartozása kiegyenlítésére számolja el.

a) Tételes (szállításonkénti) számlázás
Eladó az értékesített áruról az Egyedi szerződésben meghatározott kötelezettségek szerződésszerű teljesítését követő 15 napon belül számlát állít ki, tételes (szállításonkénti) számlázást alkalmazva.

Vevő az áru ellenértékét a számla kiállításától számított Egyedi szerződésben rögzített naptári napon belül az Eladó által kibocsátott számlán feltüntetett bankszámlájára utalja. Egyedi szerződés hiányában a Vevő az Eladót megillető vételárat/vállalkozási/szolgáltatási díjat az Eladó által megjelölt bankszámlaszámra a számla kibocsátásától számított 8 napon belül köteles átutalni.

b) Határozott idejű elszámolás
A határozott idejű elszámolás esetén az ÁFA tv. 58.§ (1) bekezdése alapján elszámolási időszakonként egy számla kerül kibocsátásra az adott időszaki teljesítésekről, melyek a számla mellékletében vannak részletezve.

Amennyiben a Vevőnek az Eladóval kötött bármely szerződéséből eredő lejárt tartozása áll fenn az Eladóval szemben, Eladó jogosult a Vevő részére a határozott idejű elszámolással hitelre történő kiszolgálást, számlázást felfüggeszteni és az áru szállítását további feltételekhez (biztosítékok nyújtása, tételes számlázás, előlegutalás) kötni.

A tételes számlázásra való áttérésig ki nem számlázott tételekkel a Felek ezen pontban meghatározott elszámolásnak megfelelően számolnak el úgy, hogy az utolsó elszámolási időszak a tételes elszámolásra való áttérésig tart.

Amennyiben a Vevő Eladóval fennálló bármely jogviszonyából származóan annak esedékességekor a vételárat, vételár részletet, vagy más Eladói díjkövetelést nem fizet ki, nem érintve Eladó egyéb jogait, az Eladó felfüggesztheti a szállítást és ezzel egyidőben késedelmi kamatot követelhet (mindkettőt egy esetleges bírósági ítéletet megelőzően és azt követően is). A késedelmi kamat a ki nem fizetett összegre vonatkoztatva számítandó a vételár teljes kifizetéséig a behajtási költségátalány érvényesítése mellett. A felfüggesztés tartamával az Eladó teljesítési határideje meghosszabbodik. Az Eladó felfüggesztéssel kapcsolatban felmerülő költségeit Vevő megtéríteni köteles.

Gyűjtőszámla szabályai

Az Eladó az az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII törvény 164. §-a értelmében a teljesítésekről a szerződésben rögzített naptári napig, a tárgyidőszaki teljesítésekről a tárgyidőszakot követő 15 napon belül gyűjtőszámlát bocsát ki. Egy gyűjtőszámlában csak azonos időszakra eső teljesítések szerepelhetnek.

Elektronikus számlázás szabályai

Amennyiben az Egyedi szerződés másként nem rendelkezik, Vevő elfogadja az elektronikus számlázást, és hozzájárul ahhoz, hogy a számláit az Eladó elektronikus úton küldje meg.
Vevő e-számlafogadási email címe az Egyedi szerződésben kerül rögzítésre.

Vevő felelőssége, hogy amennyiben megváltozik az e-mail címe, úgy a változás bekövetkezését megelőzően legalább 10 nappal korábban értesítse Eladót.

A Vevő által megadott e-mail címre küldött e-számla az elküldéstől számított 2. napon megérkezettnek minősül, amennyiben a Vevőtől nem érkezik ezzel ellentétes információ.

Az e-számla Eladó által történő késedelmes küldése esetén a fizetési határidő a késedelem mértékével meghosszabbodik.

Eladó által kibocsátott e-számla az ÁFA törvény vonatkozó követelményének megfelelő és tartalmazza a számla esetleges mellékleteit is.

A Vevő köteles az e-számlák megőrzési kötelezettségének lejártáig folyamatosan biztosítani azok megőrzését oly módon, amely kizárja azok utólagos módosítási lehetőségét, valamint védelmet nyújt azok törlése, megsemmisítése és sérülése ellen, továbbá kizárja a jogosulatlan hozzáférés lehetőségét.

Abban az esetben, ha Eladó vagy Vevő elektronikus levelezési rendszere meghibásodik (technikai akadályoztatás) és ellehetetlenül az e- számla küldése vagy fogadása, úgy a számla kiállítása papírra nyomtatva történik meg.

A technikai akadályoztatás tényét az érintett Fél – annak észlelése után – haladéktalanul köteles elsősorban szóban telefonon, majd azt követően írásban is megerősítve közölni a másik féllel szerződésben megjelölt kapcsolattartókon keresztül.

A technikai akadályoztatás megszűnését követően Felek ismét az e-számlázásra térnek vissza.

Lejárt tartozások kezelése

Amennyiben a Vevőnek Eladóval szemben határidőn túli kötelezettsége keletkezik, Eladó jogosult a Vevővel szemben a szerződésből vagy más jogviszonyból eredő fizetési kötelezettségébe a Vevő lejárt tartozását beszámítani, és erről a Vevőt egyidejűleg tájékoztatni.

Eladó jogosult a bankszámláján jóváírt összeget először a Vevő késedelmi kamat tartozásainak, a fennmaradó részt pedig a Vevő legkorábban lejárt/lejáró tőketartozásainak kiegyenlítésére felhasználni. Eladó írásban értesíti a Vevőt arról, hogy a Vevő által átutalt összeget Eladó a Vevő mely tartozásainak kiegyenlítésére használta fel.

Vevő részéről beérkező, Eladó számlájához nem beazonosítható módon történő utalás Vevő legrégebbi kintlévőségére könyvelődik.

16. Vis maior

Egyik Fél sem tehető felelőssé bármely olyan hibáért vagy késedelemért, mely vis maiornak tekintendő és így nem áll a Felek ellenőrzése alatt, ideértve, de nem korlátozva az alábbiakra: kormányintézkedés, jogszabály, vagy egyéb állami szerv intézkedése, háború (akár kinyilatkoztatott, akár nem), katonai és polgári zavargások, természeti csapások (áradás, földrengés, szélvész, járvány, tűzvész), embargó, sabotage, tengeri katasztrófa, sztrájk és munkavállalói viták. Amennyiben valamelyik szerződő Fél írásban értesíti a másik Felet valamely fenti esemény bekövetkeztéről, az Egyedi szerződés teljesítésének határideje meghosszabbodik az esemény, illetve annak elhárításához szükséges idő tartamával. Amennyiben bármely Fél vis maior miatt 30 napot meghaladó időre akadályoztatva van a szerződéses kötelezettsége teljesítésben, lehetősége van a másik Félhez intézett írásbeli nyilatkozattal az Egyedi szerződést azonnali hatállyal, rendkívüli felmondással megszüntetni. Amennyiben az Egyedi szerződés a fenti módon szűnik meg, a Felek elszámolnak egymással.

17. Titoktartás

A Felek kijelentik, hogy a szerződés megkötésével és teljesítésével összefüggésben a másik Féllel és annak tevékenységével kapcsolatban bármilyen módon tudomásukra jutott adat, tény, így különösen, de nem kizárólagosan a szerződés tartalma üzleti titoknak minősül, azt a Felek harmadik személynek nem adhatják ki, nem tehetik hozzáférhetővé és a szerződés teljesítésétől eltérő más célra nem használhatják fel.

Jelen rendelkezés nem vonatkozik továbbá az Eladó részére szerződés alapján pénzügyi-számviteli, jogi, HR, biztosítási, illetve kiegészítő pénzügyi, valamint követelés behajtási szolgáltatást nyújtó harmadik fél részére adandó valamennyi, valamint a szerződésből eredő követelés Eladó által történő engedményezése esetén az engedményes részére az engedményezési szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez szükséges információkra.

A titoktartási kötelezettség nem terjed ki az alábbi információkra:
• amelyek a nyilvánosság számára rendelkezésre állnak, vagy amelyek a jövőben az információt kapó szerződő Félnek nem felróható módon válnak nyilvánossá, vagy
• amelyek bizonyíthatóan már a szerződés hatályba lépését megelőzően is ismertek voltak az információt megszerző Fél számára, vagy
• amelyek olyan harmadik fél által jutottak az információt kapó Fél tudomására, akit, nem köt titoktartási megállapodás azon szerződő Féllel szemben, akire az információ vonatkozik, vagy
• amelynek nyilvánosságra hozatalát vagy kiadását jogszabály, tőzsdei szabályzat vagy hatósági rendelkezés teszi kötelezővé, az előírt mértékben és kör részére.
A titoktartási kötelezettségvállalás hatályosságát nem érinti a szerződés bármilyen okból történő megszűnése, az a szerződés megszűnésétől számított 3 évig fennáll.

Titoktartási kötelezettség megsértése

Amennyiben a Vevő megsérti a szerződésben megállapított titoktartási kötelezettségét, kötbért köteles fizetni Eladó részére, melynek mértéke 1 000 000 Ft.

18. Jótállás

Amennyiben az Egyedi szerződés vagy az értékesített termék gyártója eltérően nem rendelkezik, az Eladó az általa értékesített árukra a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti jótállást vállal az áru átadás-átvételére vonatkozó jegyzőkönyv aláírásától vagy a Vevő és az Eladó által közösen lebonyolított sikeres műszaki átadás-átvétel napjától kezdődően. Eladó jótállási kötelezettségét elsősorban kijavítással, annak eredménytelensége esetén cserével teljesíti. Amennyiben az áru valamely tartozéka vagy alkatrésze kijavításra vagy kicserélésre kerül a jótállási idő alatt, úgy a kijavított, vagy kicserélt tartozékra, vagy alkatrészre az eredeti jótállási időből még hátralévő rész képezi a jótállási időtartamot.

Ez a jótállás nem alkalmazható az alábbiakból eredő hibákra:
a. szándékos károkozás és hanyagság
b. természetes elhasználódás
c. a beüzemelést nem a gyártó által előírt személy végzi vagy a gyártói előírásban megkövetelt beüzemelés nem igazolható.
d. rendeltetésellenes használat, vagy fokozott igénybevétel
e. Eladó írásbeli hozzájárulása nélkül a Vevő, vagy harmadik fél részéről a terméken módosítás vagy átalakítás történik
f. elmaradt, nem az előírt időn belül teljesült, nem a gyártó által jóváhagyott személy végezte, és/vagy nem igazolható az elvégzett gyártói előírás szerinti karbantartás
g. a gyártó által megadott iránymutatás szerinti környezeti feltételek fenntartásának elmulasztása, ideértve, de nem korlátozva a megfelelő villamosenergia, hőmérséklet és páratartalom ellenőrzését
h. nem megfelelő üzemi és pótalkatrészek felhasználása
i. harmadik fél által megrendelésre gyártott készüléknek az értékesített készülékbe történő beszerelése a Vevő részére történő viszonteladás céljából, kivéve, ha a harmadik fél (gyártó) jótáll az általa készített termékért, valamint a termék kompatibilitásáért
j. azok az okok, amelyek az Eladó ésszerű ellenőrzésén kívül esnek.

Az előzőekben ismertetett jótállás nem tartalmazza a Vevő telephelyén végrehajtott jótállási tevékenységgel kapcsolatos szállítás költségeit, behozataliadókat/vámokat, a munkabéreket, vagy az utazás időtartamát és költségét, mely költségek Vevőt terhelik.

Ha a jótállási kötelezettség a helyszínen nem teljesíthető, az el- és visszaszállítással kapcsolatos költség- és kockázat viselésére a Vevő köteles.

Eladónak nem keletkezik jótállási kötelezettsége, ha a Vevő a teljes vételárat az esedékességkor nem fizeti meg.

A jelen pontban a jótállással kapcsolatos rendelkezéseket a szavatosságra is értelemszerűen alkalmazni kell. Eladót más, akár jogszabályban foglalt, akár szerződésen alapuló vagy ráutaló magatartással elfogadott jótállási kötelezettség nem terheli, mint az Egyedi szerződésben és a jelen ÁSZF-ben kifejezetten elvállalt jótállási kötelezettségek.

19. Rendes felmondás

Ha a Felek határozatlan időre kötötték a szerződésüket, akkor a Felek bármelyike jogosult a szerződést írásban, 30 napos felmondási idő közbeiktatásával, indokolási kötelezettség nélkül felmondani.

Ha a Felek határozott, 1 évnél hosszabb időtartamra kötötték a szerződésüket (mennyiségi lekötést tartalmazó szerződéseket kivéve) Felek jogosultak a szerződést írásban, 90 napos felmondási idő közbeiktatásával, indokolási kötelezettség nélkül felmondani.

Határozott időre szóló, 1 évnél hosszabb időtartamra kötött, mennyiségi lekötést tartalmazó szerződések esetében Felek jogosultak a szerződést írásban, 90 napos felmondási idő közbeiktatásával, indokolási kötelezettség nélkül felmondani. Vevői felmondás esetén kötbér fizetési kötelezettség alkalmazandó.

20. Elállás

Amennyiben a Vevő által megrendelt és az Eladó által visszaigazolt áru még nem került leszállításra, a Vevő az Eladóhoz intézett egyoldalú írásos nyilatkozattal elállhat az Egyedi szerződéstől, feltéve, hogy az alábbi átalánykártérítési fizetési kötelezettségének eleget tesz:
a. 0 – 15 nappal az Egyedi szerződés létrejöttét követően, az Egyedi szerződésben foglalt vételár 10%-a
b. 16 – 30 nappal az Egyedi szerződés létrejöttét követően, az Egyedi szerződésben foglalt vételár 25%-a
c. az Egyedi szerződés létrejöttét követő 30 napon túl az alábbiak közül a magasabb összeg:
i. a vételár 25%-a, vagy
ii. a vételár azon százaléka, mely az áru leszállítására fordított munka mennyiségével arányban áll.
Eladó az elállás esetére vonatkozó fizetési kötelezettséget tartalmazó meghatározása végleges és bizonyító erejű. Eladó saját döntése alapján jogosult az őt megillető átalánykártérítési kötelezettség ellenértékéről lemondani.

21. Rendkívüli felmondás

Ezt a pontot kell alkalmazni, amennyiben
a.) Vevő az Egyedi szerződés bármely lényeges feltételét megszegi
b.) Vevő megszünteti, vagy felfüggeszti üzleti tevékenységét
c.) Vevő képtelenné válik szerződéses kötelezettségeinek teljesítésére, mivel azok lejártak, vagy csődeljárás, felszámolási eljárás illetve bírósági végrehajtási eljárás van Vevő ellen folyamatban, vagy fizetésképtelenség esete áll fenn, illetve csődgondnokot, vagy bírósági végrehajtót rendeltek ki, vagy ezek kijelölése van folyamatban, vagy a hitelezők kielégítése céljából a Vevő részéről bármilyen intézkedés szükségessé válik
d.) Vevő pénzügyi helyzetéből arra lehet következtetni, hogy képtelen lesz az áru vételárát időben kifizetni és képtelen felajánlani bármilyen szükséges biztosítékot arra vonatkozóan, hogy az áru időben kifizetésre kerüljenek
e.) az Eladó jogos érdekeit, jó hírnevét sérti vagy veszélyezteti, vagy Eladó Etikai Kódexét megsérti.

Amennyiben jelen pontban foglalt valamelyik feltétel bekövetkezik, az Eladó egyéb jogait nem érintve, az Eladó vagy felmondhatja az Egyedi szerződést rendkívüli felmondással, azonnali hatállyal, vagy felfüggesztheti a további teljesítést a Vevő felé jelentkező mindennemű további kötelezettség nélkül. Amennyiben az árut Eladó már leszállította, de azok vételárát a Vevő még nem fizette meg, a vételár azonnal esedékessé válik minden korábbi ellentétes megállapodás ellenére.

A fentiekben nem nevesített, egyéb súlyos, valamint ismétlődő szerződésszegés esetén, amennyiben a szerződésszegő Fél a vétlen Fél írásbeli felszólítása ellenére az abban megjelölt határidőig sem szűnteti meg a szerződésszegő helyzetet – a felmondás okának egyidejű megjelölésével –, a vétlen Fél jogosult a szerződést azonnali hatállyal írásban felmondani.

Az Egyedi szerződés bármilyen okból történő megszüntetése nem érinti a megszüntetésig leszállított árura vonatkozó elszámolási kötelezettséget.

22. Felmondás közös szabályai

A felmondást tartalmazó iratot személyesen vagy tértivevényes levél útján kell a másik Félnek kézbesíteni.

Felmondás esetén a Felek a felmondás hatályának napjáig nyújtott szolgáltatást és szerződésszerű pénzbeli ellenértékét kötelesek egymással szemben elszámolni.

Azonnali hatályú felmondás esetén Felek fenntartják maguknak a jogot a szerződésszegésből eredő jogaik érvényesítésére, ideértve a káraik megtérítésére való jogot is.

Amennyiben Vevő a felmondást (elállást) tartalmazó tértivevényes levelet bármely okból nem veszi át, a levél kézbesítését – a kézbesítési cím helyességének ellenőrzése mellett – ismételten meg kell kísérelni. A megismételt kézbesítés sikertelensége esetén a levél legkésőbb a megismételt feladástól számított 10 (tíz) nap elteltével kézbesítettnek tekintendő.

A szerződés bármilyen módon történő megszűnése a Felek által külön is aláírt mellékletekben foglalt megállapodások automatikus és egyidejű megszűnését eredményezi azzal, hogy a Feleket terhelő egyes kötelezettségekre (pl. elszámolás) az adott megállapodásban foglaltak az irányadóak.

A szerződés bármilyen okból történő megszűnése esetén a Felek kötelesek felhagyni a másik Félre vonatkozó Bizalmas Információk felhasználásával.

Az Egyedi szerződés megszűnése esetén minden követelés esedékessé válik (függetlenül a követelés eredeti esedékességének időpontjától) és a Felek az Egyedi szerződés aláírásával lemondanak a követelés vitatásának, megtámadásának jogáról.

A szerződés megszűnésével a Vevő köteles – a saját választása szerint – kérni vagy törölni a megszűnés időpontjában függő valamennyi egyéb megrendelését.

A szerződés megszűnése nem érinti a Feleknek a másik Fél szerződésszegő magatartásával okozott károk megtérítéséhez való jogát.

23. Jogról való lemondás

Az Egyedi szerződésből eredő jogok gyakorlása során bármelyik fél mulasztása vagy késedelme nem tekinthető jogról való lemondásnak, valamint az Egyedi szerződésből eredő egyes jogok gyakorlása vagy jogok részbeni gyakorlása nem zárja ki a további, vagy más módon történő joggyakorlást, vagy bármilyen más lehetséges jogok gyakorlását.

24. Részleges érvénytelenség

Amennyiben a jelen ÁSZF, az Egyedi szerződés egy része, illetve bizonyos pontjai érvénytelennek, illetve kikényszeríthetetlennek minősülnének, az Egyedi szerződés többi része, illetve pontjai változatlanul érvényben maradnak, kivéve, ha alappal feltételezhető, hogy az érvénytelenné, vagy hatálytalanná vált rendelkezés nélkül a Felek a szerződést nem kötötték volna meg.
A Felek az érvénytelen, vagy kikényszeríthetetlen részt olyan érvényes, illetve kikényszeríthető rendelkezéssel pótolják, amely a lehető legközelebb áll közös üzleti szándékukhoz.

25. Engedményezés

Az Egyedi szerződés az Eladó és Vevő általános jogutódait is köti és közöttük hatályban marad. A kötelezettségek azonban személyesen kötik a feleket, így a kötelezettségek, valamint az Egyedi szerződés egészének átruházásához a másik fél előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges.

26. Értesítés, írásbeli jognyilatkozatok

Minden értesítés írásbeliséget kíván, mely személyesen, vagy postán, illetve elektronikus levél útján kerül továbbításra. A postai kézbesítés eredménytelensége esetén a tértivevény különszolgáltatással feladott jognyilatkozatot az alábbi esetekben kell kézbesítettnek tekinteni:
a.) ha a címzett vagy az átvételre jogosult más személy a küldemény átvételét megtagadta, vagy
b.) a címzett által bejelentett elérhetőségi címen a kézbesítés a címzett ismeretlensége vagy elköltözése miatt meghiúsult, a kézbesítés megkísérlésének napján
egyéb esetekben az eredménytelen kézbesítési kísérlet valamint értesítés elhelyezésének napját követő 10. napon.

Értesítés tértivevényes levél útján

Amennyiben a szerződés valamely jognyilatkozat megtételéhez tértivevényes levél útján történő kézbesítést ír elő és a címzett Fél a szerződésben meghatározott értesítési címére, illetve ennek hiányában székhelyére küldött tértivevényes levelet bármely okból nem veszi át, a levél kézbesítését ismételten meg kell kísérelni. A megismételt kézbesítés sikertelensége esetén a levél a megismételt feladástól számított 5 (öt) nap elteltével kézbesítettnek tekintendő. Amennyiben az értesítés „címzett ismeretlen” -ként érkezik vissza a feladóhoz, úgy azt is kézbesítettnek kell tekinteni, figyelemmel arra, hogy a címzett Fél szerződéses kötelezettsége az adatok karbantartása, elérhetőség változásának azonnali jelzése.

Kapcsolattartás elektronikus levél (e-mail) útján

Felek az Egyedi szerződésben megállapodhatnak arról, hogy az Egyedi szerződés teljesítésével összefüggő információkról (beleértve ebbe a szerződések alapján való lehívások, megrendelések kibocsátását és elfogadását is) elektronikus levelezőrendszeren keresztül értesítik egymást.

Felek csak azokat az e-maileket fogadják el jelen ÁSZF szerint megfelelőnek, amelyeket az Egyedi szerződésben vagy annak mellékletében megadott e-mail címekről, az arra feljogosított kapcsolattartók küldtek meg.

Felek kötelezettsége és felelőssége annak ellenőrzése, hogy a beérkezett e-mailek a fenti szabályoknak megfelelnek.

Az Egyedi szerződésben megadott kapcsolattartók által elektronikus formában, e-mailen küldött értesítés visszaigazolás hiányában a küldéstől számított egy munkanap elteltével kézbesítettnek tekintendő.

Az elektronikus formában, e-mail-ben küldött, az Egyedi szerződés szerinti értesítések, visszaigazolások cégszerű aláírás és ezt helyettesítő azonosítás nélkül jutnak el Vevőhöz, illetve Eladóhoz, amelyet a Felek tudomásul vesznek, és ellenkező bizonyításig elfogadottnak tekintenek.

Az Egyedi szerződésben rögzített szabályoknak megfelelően létrehozott e-mailek tekintetében Felek sem bíróságok, sem más hatóságok előtt nem hivatkozhatnak arra, hogy azok nem felelnek meg a cég nevében tett írásos dokumentumok követelményeinek, kivéve, ha alkalmazására bizonyíthatóan, csalárd vagy egyéb jogellenes szándékkal került sor.

Abban az esetben, ha a küldő fél e-mailjével kapcsolatban vita merül fel a küldő személyét illetően, vagy a levél tartalmával kapcsolatban, a küldő felet terheli annak bizonyítása, hogy a levelet nem a feladóként megjelölt személy, vagy nem a megérkezett tartalommal küldte el.

Felek kijelentik, hogy az alkalmazandó e-mail levelezési rendszert a szerződés aláírásának időpontjában biztonságosnak és alkalmasnak tekintik, és egyben vállalják, ha a működés során a rendszer biztonságát tudomásuk szerint veszély fenyegeti, e tényről, ismeretről haladéktalanul tájékoztatják a másik felet. Felek a késedelmes tájékoztatásból eredő károkért felelősséggel tartoznak.

Felek megállapodnak, hogy az elektronikus úton küldött levél (e-mail) csak abban az esetben minősül hivatalos kapcsolattartási formának, ahol és amennyiben ezt a szerződés kifejezetten megengedi.

Kapcsolattartás telefonon

Felek az Egyedi szerződésben vagy mellékletében ekként megjelölt telefonos kapcsolattartótól érkezett értesítést (beleértve az sms-t is), ellenkező bizonyításig cégszerűen vagy meghatalmazáson alapuló képviseleti joggal rendelkező Munkavállalótól, vagy nyilatkozattételre jogosult személytől származottnak, az abban megjelenő tartalom szerint elfogadottnak tekintik.

A jelen szabályoknak megfelelően létrehozott telefonos értesítések tekintetében a Felek sem bíróságok, sem más hatóságok előtt nem hivatkozhatnak arra, hogy azok nem felelnek meg a szerződő partner nevében tett nyilatkozatnak, kivéve, ha alkalmazására bizonyíthatóan csalárd vagy egyéb jogellenes szándékkal került sor.

Felek kijelentik, hogy a jelen ÁSZF-ben leírt rendelési módot a szerződés aláírásának időpontjában biztonságosnak és alkalmasnak tekintik, és egyben vállalják, ha a működés során a rendszer biztonságát tudomásuk szerint veszély fenyegeti, e tényről haladéktalanul tájékoztatják a másik felet. Felek a késedelmes tájékoztatásból eredő károkért felelősséggel tartoznak.

A visszaigazolásra az írásos megrendelésekre vonatkozó visszaigazolás szabályai vonatkoznak.

27. Munkavédelmi és munkabiztonsági előírások

Eladó az Egyedi szerződés teljesítése során a munkavégzés helyén betartja a vonatkozó munkahelyi egészségvédelmi és munkabiztonsági (MEB) szabályokat, szabványokat. Vevő legkésőbb az Egyedi szerződés hatályba lépése napján köteles írásban megküldeni Eladó részére az adott munkaterületre vonatkozó munka- és egészségbiztonsági előírásokat, amennyiben vannak. Vevő köteles tájékoztatni Eladót bármilyen, a munkaterületen található veszélyes anyagról, amely az Eladó munkavállalóit vagy (al)vállalkozóit munkavégzés közben veszélyeztetheti. Amennyiben Vevő ennek nem tesz eleget, az Eladó végzi el Vevő költségére az ezzel kapcsolatos felmérést.

A tájékoztatási kötelezettség körébe eső veszélyes anyagok különösen, de nem kizárólagosan a következők:
a.) a munkaterületen belül található azbeszt tartalmú anyagok
b.) egyéb utólagos tételek, mint a poliklorinát-bifenilek (PCB) jelenléte az olyan régi elektromos berendezésekben, mint a transzformátorok, az ólom és egyéb nehézfémek stb.
c.) egyéb talajszennyeződések a földmunkák területén
d.) olyan elektromos kábelek, melyek a munkavégzés alatt is áram alatt vannak
e.) bármely olyan terület, ahol gyúlékony folyadékok vagy gőzök jelentős koncentrációban vannak jelen
f.) az olyan területekről szóló információk, ahol olyan veszélyes anyagok találhatók, melyek veszélyeztethetik az Eladó munkavállalóit vagy (al)vállalkozóit
g.) a munkaterületen található sugárzó anyagok adatai
h.) a munkaterületen belül található túlnyomásos rendszerek, csővezetékek helye
i.) a munkaterületen található földalatti vezetékek helye.

Vevő köteles Eladónak átadni a munkavégzés helye tekintetében releváns dokumentumok másolatait, – mint például a földalatti vezetékek rajzait, a veszélyes anyagok helyét stb., – és jelezni azok pontosságát. Eladó a munkaterületen végzett munka során az egészségügyi és munkabiztonsági előírások alkalmazása érdekében fenntartja a jogot arra, hogy egy fizikailag körül határolt munkaterületet létesítésen, mely saját felügyelete alatt áll, elsősorban annak érdekében, hogy megelőzze az illetéktelen személyek által a munkavégzésbe történő beavatkozást, illetve Vevő személyzetének beavatkozását az Eladó tevékenységébe.
Eladó köteles a Vevőnek haladéktalanul bejelenteni minden, az Egyedi szerződés teljesítésével összefüggésben bekövetkező munkahelyi balesetet.
Eladó képviselője megfelelő figyelmeztetést követően bárkit jogszerűen kizárhat a felügyelete alatt álló munkaterületről, beleértve a Vevő részéről eljáró személyeket is, amennyiben azok nem teljesítették az e pontban foglaltakat, és/vagy nem ügyeltek munkájuk biztonságára. Ennek következményeiért az Eladót anyagi felelősség nem terheli. Amennyiben valamely személy az Eladó felügyelete alatt álló munkaterületen nem tartja be a (munka)biztonsági előírásokat, illetve, ha más dolgozókat vagy a környezetet nagymértékben veszélyezteti, illetve, ha az e pontba foglalt szabályokat közvetlenül megszegi, Eladó képviselője bármikor jogosult a munka leállítására. Az említett esetekben – melyek egyik lehetséges következménye lehet a munka elkészültének késedelme – az Eladót semmiféle hátrányos jogkövetkezmény nem terheli (pl. késedelem stb. miatt).

28. Speciális végfelhasználó

Vevő köteles Eladót előzetesen tájékoztatni az áru atomerőműben történő felhasználásának szándéka esetén. Vevő az ÁSZF elfogadásával nyilatkozik, hogy közvetve atomerőműbe történő szállítás esetén nem ír alá olyan szerződést, melyben atomkár miatt vele szemben visszkereseti igény érvényesíthető vagy amennyiben a piac által megkövetelt, hogy Vevő atomkár tekintetében kártalanítást vállaljon az atomerőművel szemben, Vevő tudomásul veszi, hogy Eladó ezesetben is kizárólag az ÁSZF-ben rögzített mértékű korlátozott felelősséget vállal Vevővel szemben. Közvetlenül atomerőműbe történő szállítás esetén, amennyiben Eladó Vevővel, mint üzemeltetővel közvetlenül köt szerződést, atomkár megtérítésére a Vevő nem jogosult igényt érvényesíteni Eladóval szemben.

29. Referencia

Vevő hozzájárul ahhoz, hogy Eladóval létrejött jogviszonyára Eladó referenciaként korlátozásmentesen hivatkozzon.

30. Irányadó jog, vitarendezés

Az Egyedi szerződésben vagy jelen ÁSZF-ben nem rendezett kérdéseken a Ptk. szabályai az irányadók. A Felek vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalások útján kísérlik meg rendezni. Amennyiben az nem vezetne eredményre, a viták eldöntésére a 2016. évi CXXX. törvény (Polgári perrendtartásról szóló törvény) rendelkezései az irányadóak.

31. Üzleti etika

Vevő elismeri és megerősíti, hogy az Eladó Etikai Kódexét megismerte vagy megfelelő tájékoztatást kapott a nevezett kódex online elérése tekintetében (www.curb.hu – Etikai Kódex). Vevő vállalja, hogy üzleti tevékenységét a fentebb említett Etikai Kódexben lefektetett normáknak megfelelő etikus magatartással folytatja. Az Etikai Kódex be nem tartása súlyos szerződésszegésének minősül.

32. Adatvédelem

Eladó rögzíti, hogy a jelen ÁSZF szerint megkötött szerződés és annak teljesítése során kezelt személyes adatokat a hazai és európai uniós jogszabályokkal összhangban kezeli. A jelen ÁSZF megkötése és teljesítése során a jelen ÁSZF vagy Egyedi szerződéssel összefüggésben az Eladó, valamint a Vevő természetes személy alkalmazottainak, cégképviselőinek, közreműködőinek (a továbbiakban együttesen: „Közreműködők”) személyes adata kerül közlésre. Saját Közreműködője tekintetében mindegyik Fél adatkezelő. A jelen ÁSZF vagy Egyedi szerződéssel összefüggésben az Eladó Közreműködők személyes adatát Eladó a szerződés kezelése, a szerződés teljesítése során a dokumentumok nyilvántartása, a számlakezelés, az üzleti partnerek elérhetőségének szervezeti egység szintű nyilvántartása, valamint a társaság jogos igényeinek érvényesítése céljából kezeli. Az adatkezelés jogalapja az Eladó, valamint Vevő jogos érdeke, ami a jelen ÁSZF vagy Egyedi szerződés időbeli hatálya alatt (annak megszűnéséig) annak teljesítéséhez, ezt követően az elévülési időn belüli jogos igények érvényesítéséhez fűződik. Egyéb jogszabályban rögzített tárolási idő hiányában a Közreműködők adatait Eladó a jelen ÁSZF vagy Egyedi szerződés időbeli hatálya alatt és annak megszűnését követő 5 évig őrzi. Ezen időszak lejártát követően a személyes adatok törlésre kerülnek. Az Eladó adatkezelési tájékoztatója az alábbi linken érhető el Adatvédelmi tájékoztató (www.curb.hu). Eladó vállalja, hogy az ÁSZF vagy Egyedi szerződés aláírásával feltétel nélkül és visszavonhatatlanul kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen pontban foglaltakról adatkezelőként a jelen ÁSZF vagy Egyedi szerződés teljesítése során a saját Közreműködőit az adatkezelés céljáról tájékoztatja. Mindkét fél a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak és egyéb vonatkozó szabályoknak megfelelően jár el és kijelenti, hogy nem tart vissza, illetve nem késlekedik kiadni a szerződésmódosításhoz való hozzájárulását abban az esetben, ha a hatályos adatvédelmi szabályozásnak vagy a hatáskörrel rendelkező hatóság rendeletének való megfelelés érdekében az szükséges. Felek elismerik, hogy a személyes adatok feldolgozása további adatfeldolgozási megállapodások megkötését igényelheti. A másik Fél kérésére a Felek haladéktalanul megkötnek minden olyan megállapodást, amelyet a vonatkozó jogszabályok vagy az illetékes hatóságok megkövetelnek.

33. Teljes megállapodás

Az ÁSZF vagy Egyedi szerződés tartalmazza a Feleknek a szerződés tárgyában létrejött teljes megállapodását. Az Egyedi szerződés megkötésével minden korábbi, e tárgyban folytatott szóbeli vagy írásbeli egyeztetés, illetve létrejött megállapodás hatályát veszti. Nem képezik az Egyedi szerződés részét mindazon szokások, amelyek alkalmazásában a Felek korábbi üzleti kapcsolatukban megegyeztek, illetve mindazon gyakorlat, melyet egymás között kialakítottak. Nem képezi az Egyedi szerződés részét továbbá semmilyen, az adott üzletágban hasonló szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás.

34. Egyéb rendelkezések

Az írásban megkötött Egyedi szerződés – amennyiben a Felek a szerződésben az elektronikus úton való szerződésmódosítás lehetőségében nem állapodtak meg – csak írásban, papír alapon módosítható. Nem minősül szerződés-módosításnak a Felek cégjegyzékben nyilvántartott adataiban, így különösen a nevében, székhelyében, képviselőiben, számlavezető bankjában, bankszámlaszámában bekövetkező változás, továbbá a szerződéskötés és teljesítés során eljáró szervezet és a kapcsolattartók adataiban bekövetkező változás. Az említett változásokról az érintett Fél a másik Felet – az eset körülményeitől függően – előzetesen írásban köteles értesíteni.

Vevő az ÁSZF-et vagy Egyedi szerződést vagy annak meghatározott részét (részeit) vagy a szerződésben meghatározott megszerzett jogokat vagy kötelezettségeket, vagy követeléseket kizárólag az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása alapján jogosult harmadik személy részére átruházni vagy követeléseket javára megterhelni. Az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása ezekben az esetekben, kizárólag a jelen klauzulában körülírt előzményekre tekintettel és egyedi jelleggel ad felmentést a Vevő szerződésben vállalt titoktartási kötelezettsége alól.

Eladó jogosult az Egyedi szerződést vagy annak meghatározott részét (részeit) vagy az Egyedi szerződésben meghatározott egyes jogokat vagy kötelezettségeket, vagy követeléseket Vevő előzetes értesítése mellett harmadik fél részére átruházni. Vevő az átruházáshoz az Egyedi szerződés aláírásával visszavonhatatlanul hozzájárul.

35. Megrendelés módja

Írásban: info@curb.hu e-mail címre küldött megrendeléssel.

Az Eladó a megrendelés napján 19:00 óráig visszajelzést küld Vevőnek a rendelés befogadásáról.
A megrendelés teljesítésére vonatkozóan a megrendelés megérkezésétől számított 10 napon belül, Eladó megrendelés visszaigazolást küld Vevő részére, melyben egyebek mellett, a megrendelt áru ára és szállítási határideje rögzítésre kerül.

A Felek hatályos jognyilatkozatnak tekintik és elfogadják az Eladó rendszeréből aláírás nélkül érkező e-mailt.

A megrendelés, az Eladó általi megrendelés visszaigazolás Vevő általi elfogadása esetén válik érvényessé.

36. Szállítási feltételek

Teljesítés helye

Amennyiben Eladó szállít akkor a megrendelés visszaigazoláson levő szállítási cím, Vevői fuvar esetén az Eladó telephelye: 4225 Debrecen Kertekalja utca 55.

Teljesítés határideje

A leadott megrendelések teljesítési határideje az Eladó által a rendelés visszaigazolásban megadott határidő. Lehetőség van egyedi szállítási határidő megállapítására, amelyet az Egyedi szerződés tartalmaz.

Teljesítés módja, mennyiségi átvétel

Az Eladó az áruról áruátvételi bizonylatot állít ki két példányban (eredeti és másolat). Amennyiben az áru az Eladó telephelyén történő felrakása nem az Eladó által biztosított szállítóeszközre történik, úgy vitás esetben a Vevő a fuvarozóval szemben saját jogán jár el.

Minőségi átvétel

A Vevő minőségi átvétel során nem tartozik vizsgálni az áru azon tulajdonságait, amelyekről az Eladó minőségi tanúsítványt ad.

Az áruátvételi kötelezettség

Vevő kötelezettsége a megrendelésekben szereplő, és az Eladó által teljesítésre visszaigazolt árukra, mennyiségekre és határidőkre áll fenn.

Eladót előszállítási jog csak a Vevő fogadókészsége esetén illeti meg.

Az egyes áruk rendelkezésre állásáról az Eladó ad tájékoztatást.

Amennyiben az Eladó valamely, előre nem látható oknál fogva egyes áruk teljesítését időben és teljes- vagy részmennyiségben nem tudja biztosítani, köteles ezt haladéktalanul a Vevő tudomására hozni, valamint köteles alternatív megoldást javasolni a Vevő részére. Ebben az esetben az áruátvételi kötelezettség a Vevő által jóváhagyott, módosult teljesítésre vonatkozik.

Amennyiben a Vevő valamely, előre nem látható oknál fogva az általa megrendelt és az Eladó által visszaigazolt egyes áruk, vagy részmennyiségek átvételét az általa kért teljesítési időpontban nem tudja vállalni, úgy köteles ezt azonnal az Eladó tudomására hozni, és megállapodni az Eladóval az átütemezés lehetőségéről. Ebben az esetben az áruátvételi kötelezettség a lehívott és a visszaigazolt áruk átütemezésben megállapodott mennyiségekkel csökkentett részére vonatkozik.

A fenti esetek kivételével, amennyiben a Vevő a megrendelt árut a megrendelésben kért mennyiségben és a megrendelésben kért teljesítési határidőig történő átvételét elmulasztja, az Eladó írásban szólítja fel a Vevőt az átvételre.

Amennyiben az átvétel az eredeti teljesítési határidőt követő 5 munkanapon belül sem történik meg, úgy az átvételi késedelem, illetve meghiúsulás jogkövetkezményei beállnak, és függetlenül attól, hogy a Vevő késedelmét kimentette-e, az ellenérték esedékessé válik. Ha a teljesítés helyére leszállított áru átvétele a Vevő hibájából hiúsul meg, úgy Eladó a felmerült fuvardíját Vevőnek felszámítja.

Áruátvétel megtagadása

Vevő az általa megrendelt áruk átvételét csakis abban az esetben jogosult megtagadni, ha a termékkísérő dokumentáción szereplő mennyiségekhez képest eltér a ténylegesen szállított mennyiség, és ez az eltérés nem rendezhető utólagos, adminisztratív korrekcióval.

Megtagadható továbbá az átvétel akkor is, ha a termékek csomagolása nem sértetlen.

Áruátvétel megtagadása esetén a Vevő és az Eladó fuvarozója közösen a megtagadás tényéről jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az át nem vett áruk megnevezését, kiszerelési kondícióját, mennyiségét, csomagolási egységeinek azonosítóit és az átvétel megtagadásának okát.

Vevő az említett jegyzőkönyv 1 példányával egyetemben köteles az árut az Eladónak visszaküldeni.

Ezen esetekben Eladó köteles az elvárható lehető legrövidebb időn belül csere árualapról gondoskodni, ha erre a Vevő igényt tart.

37. Reklamáció

A Felek közötti megállapodás végrehajtásával kapcsolatos bárminemű reklamáció az alábbi elérhetőségeken intézhető az Eladó felé:
a. írásban a 4225 Debrecen Kertekalja utca 55. levelezési címre küldött levélben
b. telefonon a +36-30-461-2828 telefonszámon
c. e-mailben az info@curb.hu e-mail címre küldött levélben

Fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei: 41. pont

Békéltető testületek elérhetőségei: 42. pont

A reklamáció ténye Vevőt, Eladóval szemben fennálló fizetési kötelezettségei alól nem mentesíti.

Mennyiségi reklamáció

Termékhiány esetén Vevőnek jegyzőkönyvet kell kiállítania és írásban azonnal értesítenie kell Eladót a hiány tényéről. Ennek tudatában kezdi meg Eladó a hiány kivizsgálását. Amennyiben Vevő nem tudja hitelt érdemlően bizonyitani, hogy a termék sérülten érkezett hozzá, akkor Eladó jogosult a reklamációt vizsgálat nélkül elutasítani.

Minőségi reklamáció

Eladó csomagolással kapcsolatos reklamációt csak fénykép(ek) mellékelésével tudja elfogadni. A fényképeknek a következő követelményeknek kell megfelelniük:
• A göngyölegen lévő gyártási számnak – amennyiben van – látszódnia kell a fényképen.
• A hiba helyének pontos lefényképezése szükséges minden esetben.
• Kartonon belüli hiány esetén fénykép szükséges az elhelyezkedésről, a doboz fedeléről és a doboz címkéről is – amennyiben van.
• Ha a karton doboz össze van nyomódva, látszódni kell hol történt a sérülés

Minőségi reklamáció esetén Vevő köteles a kifogás megállapítását követően, lehetőség szerint azonnal, írásban értesíteni az Eladót. Bejelentés során a Vevő meg kell, hogy adja az Eladónak a kifogásolt minőségű termék nevét, gyártási számát, a kiszállítás időpontját és röviden a kifogás tartalmát. A Vevő tudomásul veszi, hogy egy adott tétellel kapcsolatos minőségi kifogása csak akkor vizsgálható és érvényesíthető, ha írásos reklamációja az Eladóhoz bizonyítottan a tétel átvételét követő 30 munkanapon belül beérkezett, egyébként Eladó mindennemű, termékminőséggel kapcsolatos felelősség vállalásától mentesül.

A Felek ezt követően 5 napon belül megállapodnak a reklamáció kivizsgálásának és a szavatossági igény jogossága eldöntésének módjában. Minőségi reklamáció esetén, ha a felek között vita merül fel, és ezt dokumentálták, a felek 15 napon belül megállapodnak a reklamáció kivizsgálásáról, és a szavatossági igény jogosságának eldöntésére illetékes független minősítő intézet megbízásáról. A független minősítő intézet vizsgálati díja az Eladót csakis jogos reklamáció esetén terheli.

Jogos szavatossági igény rendezése

Jelen ÁSZF 18. pontja szerint.

A fogyasztói érdekek védelméről szóló törvényi hivatkozás: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről.

38. Töltőberendezés létesítése

Tanácsadás

A tanácsadás keretében Eladó, javaslatokat, útmutatást és ajánlásokat tesz Vevő részére azért, hogy a Vevő által megvalósítandó töltőpont kialakításában vagy üzemeltetésében segítse őt. A javaslatok és ajánlások elkészítésekor Eladó azon háttérinformációkat használja fel, amit előzetesen Vevő a rendelkezésére bocsátott. A Vevő pontatlan adatszolgáltatásából eredő hiányos, téves, félrevezető ajánlásokért Eladó, a felelősségét kizárja. Eladó tanácsadása során figyelembe veszi Vevő egyéni élethelyzetét és a külső körülményeket.

Felek között létesített Egyedi szerződés alapján Eladó vállalja megvalósíthatósági tanulmány készítését.

A tanácsadás során Felek folyamatosan kommunikálnak és visszajelzéseket adnak egymásnak, közösen keresik a megoldást a Vevő helyzetére. A tanácsadás során Eladó sosem dönt a Vevő helyett. Eladó több alternatívát bemutat, ami közül Vevő elhatározása alapján választja ki a számára megfelelőt.

A tanácsadás során elérni kívánt célt és a rendelkezésre álló időkeretet, valamint határidőt Felek közösen, a tanácsadási feladat elkezdése előtt, a Vevő előzetesen felmért igénye alapján határozzák meg.

Helyszínfelmérés és előkészítés

Helyszínfelmérés keretében – a Vevő által kijelölt töltőberendezés létesítési helyszínen – Eladó feladata minden rendelkezésre álló releváns információ, dokumentum összegyűjtése, rendszerezése, a kívánt töltőberendezés telepítéséhez kapcsolódóan. A szükséges információk szolgáltatása a Vevő feladata.

A helyszínfelmérés során az alábbiak felmérésére kerül sor:

• a lokációról rendelkezésre álló tervezési rajzok, térképek, tulajdoni lapok
• közműrajzok és egyéb releváns, a beruházást érintő földbe épített vagy földfelszín feletti elemek
• a meglévő villamos hálózat és a beépített villamos berendezések
• az ideális betáplálási irány, valamint nyomvonal

A helyszínfelmérés eredményeként Eladó egy előkészítő dokumentumot küld meg elektronikus formában Vevő részére. Az előkészítő dokumentum olyan információkat tartalmaz, ami alapján Vevő áttekintést kap a töltőtelepítés becsült munkaszükségletéről, a munka várható időigényéről és a becsült költségekről. A költségbecslést Eladó a korábbi szakmai ismereteire alapozza, ami eltérhet a Vevő által elérhető valós piaci ártól. Az előkészítő dokumentum – megfelelő és elégséges Vevői információ átadás esetén – tartalmaz minden szükséges információt, amivel az áramszolgáltatói ügyintézés, a beruházáshoz szükséges beszállítói kiválasztás és a tervezési feladatok kiírása lehetséges.

Energiaellátás biztosítása

Eladó elvégzi a kiválasztott elektromos töltőberendezés gyártója által előírt, villamos hálózat kialakításához szükséges energiaigény felmérését és áramszolgáltatói ügyintézését. Vevő feladata az energiaellátáshoz szükséges tulajdonosi hozzájárulás beszerzése. A munka keretében Eladó feladata a telepíteni kívánt töltőberendezés gyártó által előírt villamos betáplálási igénye és a lokációban rendelkezésre álló villamos infrastruktúra kapacitásainak összeegyeztetése, valamint javaslattétel a lehetséges kapacitáshiány kiküszöbölésére. Amennyiben a töltőberendezés a Vevő által előzetesen kiválasztásra került, úgy a töltőberendezés gyártói információinak átadása a Vevő feladata. Eladó elvégzi a lokációban az új villamos csatlakozási pont létesítésének, vagy meglévő csatlakozási pont bővítésének, vagy a megfelelő villamos hálózaton önálló méréssel ellátott villamos leágazás kiépítésének ügyintézést. Eladó feladata az áramszolgáltatói egyeztetés, ügyintézés lebonyolítása, – amennyiben szükséges – villamos tervező és a mérési pont kialakításához vagy átalakításához szükséges regisztrált villanyszerelői kapacitás bevonása, megszervezése.

Az energiaellátás biztosítása szolgáltatást Felek akkor tekintik elvégzettnek, ha áramszolgáltatói ügyintézés esetén, az áramszolgáltató a megépített új mérési ponton a mérőszerelést vagy teljesítmény bővítést elvégezte, vagy a meglévő és a beruházás szempontjából megfelelőnek minősített villamos hálózaton, önálló méréssel ellátott villamos leágazás kiépítése megtörtént.

A szolgáltatás díja kizárólag az Eladó vagy alvállalkozója által elvégzett munka költségeit tartalmazza. Az energiaellátás kialakításához szükséges Eladó által szervezett és harmadik fél által elvégzett munkarész díjának (pl.: áramszolgáltatói díj) viselése Vevő feladata. Amennyiben Vevő a saját felelősségi körébe tartozó munkarész kapcsán csúszást szenved el, vagy a munka teljesítésétől eláll, úgy Eladó jogosult a már elvégzett munkáról és munkarészekről számlát kiállítani. Vevő az így kiállított számla megfizetésére köteles.

Beszállító kiválasztása

Vevői megbízás esetén Eladó vállalja az elektromos töltőberendezés telepítéséhez és/vagy üzemeltetéséhez szükséges beszállító kiválasztásának lebonyolítását. A munka részeként Eladó vállalja:
• a beszerzési eljárás indításához szükséges információk begyűjtését
• a kiírásra kerülő beszerzési eljárás felhívási anyagának kidolgozását és jóváhagyatását a Vevővel
• a beszerzési eljárás lebonyolítását, az esetleges beszállítói kérdések megválaszolásának szakmai támogatását
• a beszállító kiválasztásának szakmai támogatását
• a beszerzési eljárás során keletkező dokumentumok átadását a Vevő részére
• a kiválasztott beszállítóval kötött szerződéssel kapcsolatos ügyintézést

Egyedi szerződésben rögzített Vevői igény esetén Eladó biztosítja a megkötendő szerződéstervezet kidolgozását.

Tervezés

Eladó elvégzi a mért (mérőóra utáni) és méretlen (mérőóra előtti) villamoshálózati szakaszokon, a villamos tervezés és ha a beruházás igényli, építészeti szakági tervezés lebonyolítását. E szolgáltatás díja kizárólag az Eladó vagy alvállalkozója által elvégzett költségeket tartalmazza. A tervezési feladathoz szükséges Eladó által szervezett, de alvállalkozó bevonásával nem vállalt munkarész díjának (harmadik fél díjának) viselése a Vevő feladata. Amennyiben Vevő a saját felelősségi körébe tartozó munkarész kapcsán csúszást szenved el, vagy a munka teljesítésétől eláll, úgy Eladó jogosult a már elvégzett munkáról és munkarészről számlát kiállítani. Vevő az így kiállított számla megfizetésére köteles.

Vevővel kötött Egyedi szerződés keretében, Eladó vállalja a tervezéshez szükséges adatok begyűjtését, a terv elkészítéséhez szükséges műszaki anyagok összeállítását. A tervezési folyamat során Eladó feladata a Vevő érdekeinek képviselete a Tervező felé. Ennek keretében Eladó feladata folyamatosan egyeztetni a Tervezővel, a felmerülő szakmai kérdéseket megválaszolni, a Vevői döntést igénylő kérdésekben közvetíteni a Vevő és a Tervező között. Az elkészült terveket Eladó köteles tervellenőrzés keretében véleményezni.

Kivitelezés

Eladó elvégzi a mért (mérőóra utáni) és méretlen (mérőóra előtti) villamoshálózati szakaszokon, a villamos kivitelezés és ha a beruházás igényli, építészeti kivitelezés lebonyolítását. E szolgáltatás díja kizárólag az Eladó vagy alvállalkozója által elvégzett költségeket tartalmazza. A kivitelezési feladathoz szükséges Eladó által szervezett, de alvállalkozó bevonásával nem vállalt munkarész díjának (harmadik feles kivitelező díjának) viselése a Vevő feladata. Amennyiben Vevő a saját felelősségi körébe tartozó munkarész kapcsán csúszást szenved el, vagy a munka teljesítésétől eláll, úgy Eladó jogosult a már elvégzett munkáról és munkarészekről számlát kiállítani. Vevő az így kiállított számla megfizetésére köteles.

Vevővel kötött Egyedi szerződés keretében, Eladó vállalja a kivitelezéshez szükséges alap adatok – mint tervek, vagy ezek hiányában Vevői igények – begyűjtését. A kivitelezési folyamat során Eladó feladata a Vevő érdekeinek képviselete a Kivitelező felé. Ennek keretében Eladó feladata folyamatosan egyeztetni a Kivitelezővel, a felmerülő szakmai kérdéseket megválaszolni, a Vevői döntést igénylő kérdésekben közvetíteni a Vevő és a Kivitelező között. Az elkészült munkát Vevő, az Eladóval együtt köteles kivitelezési munka helyszíni átvétele keretében átvenni, az esetleges korrekciókat Kivitelező felé előírni és azok teljesülését ellenőrizni.

Töltőberendezés telepítése és beüzemelése

Eladó elvégzi a töltőberendezés gyártója által megadott instrukciók alapján, a töltőberendezés telepítését. A telepítés helyének, a töltőgyártó által előírtak szerinti elkészítése vagy elkészíttetése a Vevő feladata. Amennyiben a töltőberendezés telepítését a töltőberendezés értékesítője vagy annak jogosult alvállalkozója végzi, Eladó ellátja a munka felügyeletét, a töltőgyártó telepítési útmutatójának megfelelő munkavégzés megkövetelését a Vevő érdekei szerint. Amennyiben a helyszínkialakítás korábban az Eladó munkaszervezésében történt, úgy Eladó vállalja a töltőtelepítés során, a szakmai felügyeletet, a helyszín kialakítás kapcsán felmerülő esetlegesen nem várt korrekciók elvégzését vagy elvégeztetését alvállalkozói vagy harmadik feles vállalkozók bevonásával.

A töltőberendezés telepítését és bekapcsolását követően Eladó a szükséges méréseket és jegyzőkönyveket elkészíti vagy elkészíttetését alvállalkozói vagy harmadik feles vállalkozók bevonásával elkészítteti. Külső vállalkozók bevonása esetén Eladó feladata a bevont vállalkozók helyszíni munkáinak munkaszervezése. Az így bevont harmadik feles vállalkozók díjának megtérítése Vevő feladata.

Eladó elvégzi az elektromos töltőberendezés szoftveres beállítását, a töltőberendezés gyártója által kiadott installációs lépések alapján, amihez a szükséges szoftver belépési adatokat Vevő kötelessége biztosítani. A töltőberendezésbe épített kommunikációs modul hiányában, Eladó vállalja külső kommunikációs kapcsolat kialakítását, amivel az elektromos töltőberendezést vezérlő háttérrendszerhez való csatlakozás biztosítható – amennyiben a töltőberendezés erre alkalmas és a töltőberendezés szoftveres elérhetősége (felhasználó név és jelszó) a Vevő által biztosított. Az alkalmasság megállapítása az Eladó feladata.

Töltőberendezéshez kapcsolódó épített infrastruktúra karbantartása és hibaelhárítása

Eladó vállalja a töltőberendezéshez kapcsolódó villamos és építészeti infrastruktúra rendszeres megelőző karbantartását, valamint a villamos hálózatokra vonatkozó törvényi előírásokban foglalt rendszeres mérések és ellenőrzések elvégzését. Eladó alvállalkozói bevonásával elvégzi a rendszeres méréseket és jegyzőkönyvek kiállítását, valamint az előre nem tervezett meghibásodások helyszíni hibaelhárítását, ezáltal a folyamatos üzemmenet biztosítását. A karbantartásban érintett elemeket Felek az Egyedi szerződésben rögzítik.

39. Töltőberendezés üzemeltetése

A töltőberendezés tervszerű karbantartása

Az Eladó biztosítja a töltőberendezés helyszíni megelőző és tervezett karbantartását, amit a töltőberendezés gyártója által előírt gyakorisággal, az előírt technológiai és karbantartási utasítás szerint lát el. A karbantartási feladata ellátásához Eladó szakképzett alvállalkozót alkalmazhat. A feladat elvégzésének feltétele, a Vevő által átadott töltőgyártói karbantartási utasítás dokumentum, a töltőberendezés szoftveres belépési adatai (felhasználó név és jelszó) és a legújabb firmware verzió.

A töltőberendezés tervszerű karbantartásával biztosítottak a folyamatos, rendeltetésszerű, biztonságos üzemelés műszaki feltételei, a rendszeres villamosbiztonsági ellenőrzések elvégzése a töltőberendezés rendelkezésre állási ideje alatt, a természetes elhasználódásból eredő felújítási munkák elvégzése.
A töltési infrastruktúrán alkalmazandó szabványos jelölések és tájékoztató szövegek karbantartása.

A karbantartási díj nem tartalmazza a beépítésre kerülő hardver elemek és az esetleges szoftver, -valamint a kiszállási díjakat. Ezen költségek megtérítése Vevő feladata.

A töltőberendezés hibajavítása

Az Eladó biztosítja a töltőberendezés nem rendeltetésszerű használatából származó üzemzavar-elhárítási munkáit, helyszíni műszaki harderes és szoftveres hibafeltárását és hibajavítását. A hibajavításhoz Eladó szakképzett alvállalkozót alkalmazhat. A feladat elvégzésének feltétele, a Vevő által átadott töltőgyártói hibajavítási utasítás dokumentum, a töltőberendezés szoftveres belépési adatai (felhasználó név és jelszó) és legújabb firmware verzió.
A hibajavítási díj nem tartalmazza a beépítésre kerülő cserealkatrészeket, hardver elemeket és az esetleges szoftver, -valamint a kiszállási díjakat. Ezen költségek megtérítése Vevő feladata.

A töltőberendezés backend üzemeltetése

Eladó által biztosított töltőberendezés felügyeleti háttér rendszerrel (továbbiakban „backend”), Eladó ellátja a Vevő töltőberendezéseinek folyamatos műszaki távfelügyeletét, ami garantálja az elérhető legmagasabb rendelkezésre állási időt.

A töltőberendezés backend üzemeltetése során ellátott Eladói feladatok:

• a töltőberendezés min. 90%-os rendelkezésre álláson tartása a töltőberendezés műszaki képességei és a backend rendszer által biztosított távoli beavatkozásokkal és hibaelhárításokkal, nyitvatartási idő alatt, kivéve a vis maior esete
• amennyiben a töltőberendezés egyéb üzemzavar vagy meghibásodás okán válna használhatatlanná (pl.: áramszolgáltatói hálózat üzemzavara, telekommunikációs szolgáltatás kiesés, stb.) Eladó intézkedést kezdeményez annak elhárítására
• a töltőberendezés felhasználóinak azonosítása, töltési jogosultságok és egyedi ügyfélkulcsok kezelése
• a töltések mérése, mennyiségi és elszámolási adatgyűjtése és -kezelése
• a töltőberendezés műszaki paramétereitől függően, a töltések, töltésenkénti hiteles mérése
• a töltőberendezés zárt APN adatkapcsolata a backend rendszerhez, az Eladó által biztosított IoT SIM kártyával
• a backend rendszer elérését, valamint az adatgyűjtést és -kezelést ellátó szerverek és adatbázisok biztosítása
• a töltőberendezés ügyfélszolgálatát ellátó szervezet szakmai támogatása telefonon: munkanapokon 8-20 óra között, e-mailben minden nap 7-22 óra között
• a töltőberendezés ügyfélszolgálatának szakmai képzése és a felmerülő kérdések válaszait tartalmazó gyakran ismételt kérdések rendszeres frissítése
• az elektromobilitás felhasználók által okozott káresemények felderítésében való közreműködés, a backend rendszerben tárolt eseménynapló bejegyzések (logok) mentén
• az üzemeltetett nyilvános töltőberendezések elhelyezkedésére vonatkozó térképes információk, a töltőberendezések típusának, teljesítményének, a töltőcsatlakozók típusainak és a hiteles mérést biztosító mérőeszköz hitelesítési időpontjának lejárati adatainak átadása az elektromos töltőberendezés üzemeltető és/vagy elektromobilitás szolgáltató felé kiépített interfészen keresztül
• a töltőberendezések rendszeres távoli firmware frissítése amennyiben a töltőberendezés erre alkalmas
• offline adatmegőrzés: a töltőberendezés és a backend rendszer közti adatkapcsolat megszűnése esetén, a folyamatban lévő töltési tranzakciók adatainak megőrzése amennyiben a töltőberendezés ezek tárolására és online állapot elérése után, továbbítására képes
• az Egyedi szerződésben rögzített rendszeres adatszolgáltatás és jelentések készítése a töltőberendezés tulajdonosa számára
• a 243/2019. (X. 22.) Korm. rendelet 17.§ (1) bekezdése szerinti, a nyilvános elektromos töltőberendezés üzemeltetési tevékenységgel kapcsolatos rendszeres és rendkívüli adatszolgáltatás keretében bekért adatokat átadása az elektromos töltőberendezés üzemeltető és/vagy elektromobilitás szolgáltató felé.
• egyedi 7/24 hozzáférés biztosítása a Vevő számára, a backend rendszer felhasználói szintű felületéhez
• a Vevő által a backend rendszerhez kapcsolni kívánt új töltőberendezések műszaki és üzletviteli tesztje, valamint a backend rendszerhez csatlakoztatásuk – amennyiben a töltőberendezés erre a műszaki specifikáció szerint képes.
• a backend üzemeltetés során az egyes töltőberendezésekről feltárt, de a műszaki és üzemeltetési folyamatokat nem befolyásoló hiányosságokról Eladó tájékoztatást küld Vevő részére.

Eladó csak a műszaki és üzletviteli teszten megfelelt töltőberendezések backend üzemeltetését látja el. Az üzletviteli teszt lépéseit Felek közösen dolgozzák ki és frissítik amennyiben a töltőberendezés üzemeltetési folyamatiban változás áll be.
A műszaki és üzletviteli teszt változása esetén Eladó a backend rendszerben már üzemelő töltőberendezéseket újra elvégzi a változással érintett tesztlépéseket, melyek eredményéről tájékoztatja a Vevőt.

A töltőberendezés backend üzemeltetéséről Felek Egyedi szerződés keretében állapodnak meg.

40. Kiszállási díj

Eladó – döntésétől függően – jogosult kiszállási díjat felszámolni azon munkák elvégzése esetén, amely az Eladó részéről a Vevő helyszínén történő megjelenést igényli.
A kiszállási díj, településenként és kiszállási alkalmanként kerül felszámításra, függetlenül a helyszínen lévő töltőberendezések számától. Az egy településen, de más címeken lévő töltőberendezések közti átszállás, egy kiszálláson belül díjtalan.

Az Eladó a kiszállási díjat ajánlataiban és számláiban feltünteti.

41. Fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei

Budapest Főváros Kormányhivatala
www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szervezeti-egyseg/fogyasztovedelmi-foosztaly-2017

Pest Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-egysegek-elerhetosegei/fogyasztovedelmi-foosztaly

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
www.bkmkh.hu/fogyasztovedelmi_osztaly/elerhetosegek/

Baranya Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/baranya/szervezeti-egysegek-menu/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Békés Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/bekes/elerhetoseg-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/borsod-abauj-zemplen/szervezet/hatosagi-foosztaly

Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal
www.csmkh.hu/hu/muszaki-hatosagi-foosztaly

Fejér Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/fejer/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/gyor-moson-sopron/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/hajdu-bihar/elerhetosegek-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Heves Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/heves/–/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/jasz-nagykun-szolnok/szervezeti-egysegek/muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly/fogyasztovedelmi-osztaly

Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/komarom-esztergom/elerhetoseg-szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly/fogyasztovedelmi-osztaly

Nógrád Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/nograd/szervezeti-egysegek/muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Somogy Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/somogy/szervezeti-egysegek/kozlekedesi

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/szabolcs-szatmar-bereg/szervezeti-egysegek/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly-2020

Tolna Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/tolna/hirdetmenyek/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Vas Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/vas/vas-megye-elerhetosegek/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

Veszprém Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/veszprem/szervezeti-egysegek/hatosagi-foosztaly

Zala Megyei Kormányhivatal
www.kormanyhivatal.hu/hu/zala/szervezeti-egysegek/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi-foosztaly

42. Békéltető testületek elérhetőségei

Baranya Megyei Békéltető Testület
www.baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
www.bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület
www.bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
www.gymsmkik.hu/bekelteto

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
www.hbmbekeltetes.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet

Nógrád Megyei Békéltető Testület
www.nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
www.pestmegyeibekelteto.hu
www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
www.skik.hu/hu/bekelteto-testulet

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2

Vas Megyei Békéltető Testület
www.vasibekelteto.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
www.bekelteteszala.hu